Antara Header Dan Main

Antara Header Dan Main

Blogger-Mu

 

Thursday, March 4, 2010

Iklan Yang Merupakan Gambar, Yang Dipaparkan Bergilir-Gilir

Lama dulu, ada yang meminta saya menunjukkan cara untuk memasukkan iklan ke dalam blog, dan iklan itu sebetulnya adalah gambar, tetapi mahukan gambar itu bertukar-tukar dari satu kepada yang lain secara automatik.

Sebetulnya, ia tutorial seperti ini banyak di internet, boleh dicari dan dicuba, kerana itu saya malas mahu menggodehnya. Tiba-tiba teringin mencubanya, seperti gambar masjid yang saya letak di atas ini, yang bertukar-tukar setiap 10 saat.

Sila upload gambar-gambar tersebut (yang hendak dijadikan paparan bertukar-tukar itu), kemudian ambil url bagi setiap gambar. Kemudian buka halaman ini, di situ saya letakkan kod. Ambil kod tersebut dan tukarkan url (gambar masjid-masjid) yang saya letak di situ dengan url gambar anda tadi. Ubah saiz paparan kalau perlu. Juga saat paparan (10000) merujuk kepada 10 saat. Ubah height dan weight merujuk kepada saiz paparan, lebar dan tinggi.

1 comment:

pakdoe said...

tak jadila...gambar tak keluar tolong ekkss...