Antara Header Dan Main

Antara Header Dan Main

Blogger-Mu

 

Saturday, April 7, 2007

Template Rounders 3 Dengan 3 Kolum

Di sini saya baru siapkan xml untuk satu template lagi. Sesiapa yang menggunakan template Rounders 3 bolehlah mengambil xml ini untuk menukarkan blognya dari 2 kolum kepada 3. Kolum main berada di tengah-tengah, dan 2 kolum sidebar di kanan kirinya.

Seperti aturan panduan yang sebelum ini, sila simpan semua kod html yang anda letak di sidebar. Juga gambar yang anda upload. Simpan semua supaya boleh jadi bahan back up kemudian.

Kemudian, download xml 3 kolum ini, dengan mengklik kanan pada link ini , dan pilih save as.

Lepas itu, pergi ke layout/template, pergi ke edit html. Sekarang kita akan upload xml tadi. Klik browse untuk mencari xml tadi. Dan upload.

Anda mungkin diminta mendelete beberapa item. Sila klik delete. Item-item yang sudah di delete inilah tujuan anda diminta simpan kod html dan gambar tadi. Supaya boleh dimasukkan balik.

Saya juga telah menggunakan template jenis ini. Rounders 3 dengan 3 kolum. [Kemudian saya tukar warna kepada warna hitam dan kuning]

Dan yang ini pula, juga xml untuk rounders 3, cuma bezanya dengan xml yang atas, sidebar dua-dua di sebelah kanan, sebelah menyebelah, dan main di sebelah kiri. Kalau yang atas tadi tu, sidebar satu sebelah kanan dan satu sebelah kiri, xml yang ini kedua-duanya di sebelah kanan.

Selamat mencuba

No comments: